Ci sono molti modi per dipingere ad olio e forse anche mezzi che restringono i tempi di asciugatura (se avete consigli, cari amici, spiegatemi per favore).
Io ho iniziato cercando di ripetere i gesti che sono usuali nell'acquerello ( con spatola , blu di prussia ed olio di cartamo) e mi sono messa in paziente attesa.
RitaVaselli- Thinking Beatrice-Oil graphite and china ink ,on canvas 16"x122"-in progress maybe |
Oggi finalmente la mia immagine di base è pronta e dato che io amo molto un maestro dell'arte italiana Pietro Annigoni, ho pensato di ispirarmi a lui per portare avanti il dipinto,con china e grafite.
I pensieri sono emersi giorno per giorno,mentre osservavo il mio abbozzo asciugare e pensavo al volto di Beatrice ed alla sua espressione a volte così toccante...un po' bambina, un po' angelo, tutto Beatrice.
*****
Oil painting takes time and the way I feel painting, is a true sacrifice ... wait drying means losing sight of what I was about to express.
There are many ways to paint with oils and also means that restrict the drying times.
(If you have tips, dear friends, explain to me please)
I started trying to repeat the gestures that are usual in my watercolor, with spatula, prussian blue and safflower oil, then I started waiting patiently.
Same gesture that in my watercolor for this first layer that revealed me some of Beatrice |
Today finally my basic image is ready and since I love very much an Italian master of the art, Pietro Annigoni, I thought to inspire him to carry on the painting, with china and graphite.
My thoughts emerged day by day and as I looked at my sketch dry, I thought glimpse the face of Beatrice and her expression sometimes so touching ... a bit 'child, a little' angel, Beatrice at all.
Future of this oil work is yet to see.
Lovely painting :-)
RispondiEliminaThanks,Ann!
EliminaBeautiful, Rita! A new adventure with new materials!
RispondiEliminaTrue adventure...all is new!
EliminaBellissimo, molto suggestivo!
RispondiEliminaBuona settimana
Carmen
Grazie Carmen. Buona settimana anche a te.
EliminaReally BEAUTIFUL Rita. You show a command of the different medias you used so sensitively here.
RispondiEliminaMy memory is of a magnificent portrait by Pietro Annigoni of Queen Elizabeth when she was much younger. It was a jaw dropper and I saw it again in the national Portrait Gallery about 8 years ago and was still amazed at how fabulous it was. I hope I have the right artist in mind.
Thanks dear Julie!Most valuable thing to do, for a painter is put its emotions in painting gestures. And try to keep it to the end.
EliminaIt is not easy to come to this, so studying the masters and their examples is a good guide. Pietro Annigoni also made portraits with graphics, wonderful lithographs, where drawing and fluency merged harmoniously. Idea to use china ink for eyes comes from these portraits.
So sweet Rita, I have nil experience with oils having never ever tried them
RispondiEliminaThanks dear Lorraine. I read sad news from you. Cancer is bad ennemy... Oils are also to try soon or later.
EliminaHugs Rita.
Buenas noches Rita: Todo lleva su tiempo, lo que para algunos es algo difícil de llevar como es la espera......para otros es algo natural.
RispondiEliminaPor ahora he practicado y he osado pintar con todo, y para mi, lo mas difícil es la acuarela. SI, algo que para ti es el día a día y no tiene secretos, para mi es todo un mundo de obstáculos, no por ello menos bello. Y de vez en cuando le dedico el tiempo necesario para no perder la practica.
Si señora, usted logra aquello que se propone, no hay obstáculos para un artista, mi enhorabuena y un fuerte abrazo.
Grazie caro Eusebio. Passare da un mezzo ad un altro non è semplice perchè i tempi dell'acquerello sono i più dinamici di tutta la pittura. Anche l'olio ha il suo fascino ed occorre imparare a organizzarsi per lavorare serenamente. Mentre l'olio asciuga dipingerò acquerello così il problema è risolto. Un affettuoso abbraccio e grazie per il tuo supporto ,Rita.
EliminaUn viso dolce e sognante , c'è molta emotività nell'espressione che non lascia indifferente. Mi ripeto,ma i tuoi ritratti mi piacciono tantissimo ! Abbraccio.
RispondiEliminaGrazie Jane. Questo volto è come autorivelato non c'è stata una programmazione,prima i gesti e poi un completamento. Così leggero e misterioso come certi momenti di Bea dall'altro lato di Skype. A volte compare silenziosa con gli occhi grandi e piena di domande che purtroppo non avranno mai risposta. Un abbraccio,Rita.
EliminaWhen I saw the thumbnail, it reminded me of a Renaissance portrait.
RispondiEliminaI tried oils only a couple of times, but found that the long drying times do not agree with my temperament.. at least not yet
Oil takes patience...more yet than watercolors. This is a gestural painting even speed... Working with realism is very very long!!!
EliminaQuerida Rita, tu actitud en el arte es de una persona fuerte
RispondiEliminade cuerpo y alma, FELICITACIONES, ES LO QUE SIEMPRE TE DIRÉ.
Eres un ejemplo a seguir.
Gracias por compartir con nosotros todo tu saber.
Con los mejores deseos muchos abrazos.
Cara Mariluz,grazie. E' un momento in cui tutta la vita cambia ma le cose importanti restano. Insieme all'amore dei miei cari.la pittura è un grande aiuto a vivere serenamente. Un grande abbraccio,Rita.
RispondiEliminaRita - Beatrice looks lovely. I love oil paintings but have never worked with them. They seem so different than watercolors. So absolutely not tips for you. Hope you have a super day. Hugs!
RispondiEliminaThanks dear Debbie,also if a bit belate...Oils performe very different! They are suitable for patient painters!!!
EliminaHugs,Rita.
Anche io sono un'impaziente! Ma sono anche curiosa ed evidentemente lo sei anche tu...
RispondiElimina